تشکیل هیات مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد

ساخت وبلاگ
رییس دانشگاه آزاداسلامی قم بابیان اینکه انسان خلیفه الله است وخلیفه خدا بودن ما را به آزادی می رساند لذا انسان بی تفاوت جانشین خدا نیست؛آزادگی رایک موضوع فطری دانست و شبکه مفهومی آزادی را برشمرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم؛ حجت الاسلام والمسلمین دکترحسن خیری رئیس دانشگاه آزاداسلامی قم درجمع دانشجویان شرکت کننده درکارگاه آمادگی برای حضور درکرسی های آزاداندیشی درسخنانی بااشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام اظهارکرد: بندگی خداموجب آزادگی است لذاآزادگی متوقف بردینداری نیست و یک موضوع فطری است. وی شبکه مفهومی آزادی را براساس آموزه های دینی برشمردوافزود: آزادی ازیک شبکه مفهومی ازعبودیت، تکامل انسانی، عزت، عدالتخواهی، جوانمردی، اخوت و نصیحت تشکیل شده است. حجت الاسلام دکترحسن خیری با اشاره به اینکه انسان خلیفه خداست بیان کرد: انسان خلیفه الله است واین بدان معناست که انسان مسئولیت دارد لذا انسانیکه جانشین خداوند است نسبت به امانت هاتعهد دارد. رئیس دانشگاه آزاداسلامی قم بابیان اینکه خلیفه خدابودن مارابه آزادی می رساندگفت: انسانی که مسئولیت داردوامین است باید نسبت به دیگران آزادی داشته باشد لذا روح مسئولیت به آزادی ختم می شود. وی بااشاره به اینکه درآموزه های دینی برای تلاش انسانها موضوع جهاد تعریف شده است تاکیدکرد: انسان بی تفاوت جانشین خدا نیست لذا درجهاد باید ابتدا خودسازی وجهاد اکبرکه مبارزه با نفس است وجود داشته باشد. حجت الاسلام خیری بااشاره به روایتی ازامام صادق علیه السلام خصلتهای پنجگانه انسان راوفاداری، تدبیر، حیا، حسن خلق و آزادگی برشمرد. وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی یک پیچ تمدنی است که یک نظام معنایی را درعالم معناکرده است افزود: بعد از انقلاب اسلامی بهترین ال تشکیل هیات مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد...
ما را در سایت تشکیل هیات مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5hassankheirie بازدید : 63 تاريخ : چهارشنبه 10 اسفند 1401 ساعت: 13:25

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم در همایش ملی آسیب شناسی خانواده با محوریت کرونا در سخنانی با موضوع «آسیب شناسی خانواده و سبک زندگی در دوران کرونا» ؛ نظام معنایی را پشتوانه فرهنگ برشمرد و اظهار کرد: بیماری کرونا باعث شد تا ظرفیت تمدن ها مکشوف شود لذا از ابتدای شیوع ویروس کرونا عیارتمدنی غرب مشخص شد.وی با بیان اینکه نظام معنایی پشتوانه فرهنگ است که می تواند خانواده را تحت تاثیر خود قرار دهد افزود: نظام معنایی وتوجه آن به سبک زندگی بسیار حائز اهمیت است لذا شاهد هستیم خاستگاه فرهنگی و مکتب اهلبیت دیده ناظران را خیره کرده است .وی با بیان اینکه هدف از خلقت زن و مرد و تفاوت نژاد ها؛بازشناسی انسان هاست نه برای برتری آنها افزود:آنچه فضیلت است برتری انسانها بر اساس تقوی است، لذا وقتی زوجیت خداوند مقدر کرده است فلسفه زوجیت برای آن است که آرامش اتفاق بیفتد و زوجیت و تشکیل خانواده برای آرامش است.رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با بیان اینکه خداوند متعال عنصرمودت ورحمت رادر بانوان قرار داده که باعث آرامش و امنیت انسانها شود نیاز به همبستگی و پیوند اجتماعی را در جامعه بسیار حائز اهمیت برشمرد.وی سه عنصر لذت،سود و خیرخواهی را از عناصر مهم عامل پیوند بین انسانها برشمرد و افزود: در نظام معنایی تمدن غربی دو عنصر لذت و سود برجسته شد، لذا شاهد از هم پاشیدگی کانون خانواده در کشورهای غربی هستیم اما دین اسلام با تاکید برعنصر رحمت و مودت ؛ آن را عاملی برای خیر خواهی می داند. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: آنچه در فرهنگ ما مطرح است این است که انسانها خلیفه خداوند هستند و این بدان معناست که نگاه خلیفه الله ی انسان یعنی مسئولیت پذیری و اینکه ا تشکیل هیات مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد...
ما را در سایت تشکیل هیات مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5hassankheirie بازدید : 57 تاريخ : چهارشنبه 10 اسفند 1401 ساعت: 13:25

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب«اندیشه های اجتماعی متفکران مسلمان» اثری ارزشمند از مجموعه پژوهشگران گروه جامعه شناسی پژوهشکده علوم اجتماعی متشکل از دکتر حسین اژدری زاده، مجید کافی، حمید فاضل ،حسن خیری،قاسم ابراهیمی پور ،حسین اسدی ، محمد وحید سهیلی و سعید مقدم بزودی منتشر خواهد شد.در چکیده این کتاب ارزشمند آمده است:فکر کردن درباره زندگی اجتماعی سابقه‌ای طولانی دارد، و حتی آن را می‌توان از آغاز زندگی انسان دانست. این اندیشه‌ها تا به امروز، حداقل، به سه نوع معرفت (فلسفه اجتماعی، نظریه اجتماعی و جامعه‌شناسی) انجامیده است.پژوهشگران گروه جامعه شناسی در ادامه چکیده این کتاب ارزشمند آورده اند: جامعه‌شناسان غربی در پیشینه علم جامعه‌شناسی، غالباً از اندیشمندان شرقی، به‌خصوص مسلمان یاد نمی‌کنند؛ در صورتی که در هر فرهنگی، متفکرانی بوده و هستند که درباره زندگی اجتماعی انسان اندیشیده‌اند.پژوهشگران در توصیف این کتاب بیان کرده اند: کتاب حاضر درصدد جبران این غفلت یا تغافل است و سنت‌های فکری متفاوت اندیشمندان اجتماعی مسلمان درباره زندگی اجتماعی را عرضه می‌دارد. کتاب سه بخش دارد: «صدر اسلام»، «متقدمان» و «معاصران».مولفان کتاب در معرفی بخش های متعدد کتاب در چکیده کتاب آورده اند: بخش اول کتاب ، دربردارنده فصل اول، یعنی «رویکرد وحیانی( قرآنی- حدیثی)» است. بخش دوم، دربردارنده هفت فصل(فصل‌های دوم تا هشتم) است و رویکردهایِ فلسفی- عقلی، کلامی، نقلی- تفسیری، فقهی- اصولی، عرفانی، گزارشگری و خطابی را حکایت می‌کند. بخش سوم، دربردارنده سه فصل(فصل‌های نهم تا یازدهم) است و رویکرد سنت‌گرایان، مدرن و تلفیقی را عرضه می‌دارد. همه فصل‌ها را با محوریت «رویکرد»، و نه اشخاص، آورده‌ایم.یادآور می شود: حجت الاسلام و تشکیل هیات مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد...
ما را در سایت تشکیل هیات مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه آزاد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 5hassankheirie بازدید : 55 تاريخ : چهارشنبه 10 اسفند 1401 ساعت: 13:25